بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان
نوشته شده توسط : سجاد

*فصل اول:

– مقدمه

– بیان مسئله

– موضوع تحقیق

– فرضیات تحقیق

-ویژه کردن موضوع

– اهمیت وضرورت تحقیق

– تعریف مفاهیم نظری وعملیاتی متغیرها

* مقدمه:

با توجه به محیط امروزی که تغییر ویژگی غیر قابل انکارآنست، سازمانها برای دوام وحتی بقاءبایستس خود را باتغییر وتحولات هماهنگ نماید ومدیران بایستی قادر باشند به بهره برداری همراه با رضایت شغلی دست یابند. بهبود وبازسازی سازملن براساس محیط متغیر امروزی وزمینه ای که علوم رفتاری سازمانی به وجود آورده مطرح شده است. که درواقع یک نوع استراتژی برنامه ریزی شده برای روبروشدن با تحولات است. بدون اقدام به تحول وبهسازی سازمان نمی تواند همگام با زمان به عمر خود ادامه دهد. مهمترین منبع حرکت سازمان به سوی اهدافش نیروی انسانی است. واین درسایه رضایت وخرسندی این نیرو است که پدیدار می گردد.اطلاع مدیران سازمانها از میزان رضایت شغلی کارکنانش وهمچنین متغیرهایی که بارضایت شغلی رابطه دارند ضروری است.

دنیای امروزه دنیای سازمانهاست. .درحقیقت سازمانهاهستند که رکن اصلس اجتماع کنونی را تشکیل می دهند. ودر این سازمانها دو عامل بسیار مهم وحیاتی وجود دارد. یکی مدیریت که مهمترین عامل در حیات رشد وبالندگیویا مرگ سازمانی محسوب می شود ودیگری انسانها، که گردانندگان اصلی سازمانها می باشند. آنانند که به کالبد سازمانها جان میبخشند وتحقق هدفها را میسر می سازند. ودرواقع تنها توفیق سازمانها مستقیماً به استفاده موثر از منابع انسانی بستگی دارد، که بدون انسان سازمان بی معنی ومدیریت امری موهوم است(حقیقی۱۳۸۰)واگر سازمانهای اصلی وعمده کشور به هدفهای خود برسند سیستم اقتصادی کل کشور به هدف خود می رسند وکشور به سوی رونقوآبادانی گام بر می دارد.(ایتونر،ترجمه فارسسی)

عصرما، عصر تغییر وتحولات شتابنده ودور ازانتظار است. در چنین فضایی پراز تغییر وتحول باید مدیران وسازمانها دائماً آماده وگوش به زنگ تحولات ورویارویی با تغییرات باشند. جز براین راهی برای داوام وبقاء وجود ندارد.(اموانی، مهدی ،۱۳۷۴) به عقیده برومند (۱۳۷۴) تغییر، حقیقت زندگی است همه چیز تغییر می کندوتنها تغییر است که تغییر نمی کند. سازمانها باید برای دوام حتی بقاء خود را با تحولات هماهنگ کرده وفعالیتهای وسیعی را درتمام حوزه های تغییر انجام دهند. هیچکدام از سازمانهای دولتی وخصوصی با درجازدن نمی توانند دربازار کار رقابت کنند. همه سازمانها برای بقء نیازمند اندیشه های نوو نظرات بدیع وتازه اند. انکار ونظرات جدید همچون روحی در کالبد سازمان دمیده می شود وآنرا از نیستی وفنا نجات می دهد. درعصر ما برای بقاء پیشرفت وحتی حفظ وضع موجود،باید جریان نوجویی ونوآوری را درسازمان تداوم بخشید. تا از رکود ونابودی آن جلوگیری شود. برای آنکه بتوان در دنیای متلاطم ومتغیر امروزی به حیات ادامه داد باید به خلاقیت ونوآوری روی آرود. ضمن شناخت تغییر وتحولات محیط برای رویارویی با آنها پاسخهای بدیع وتازه تدارک دید وهمراه تاثیر پذیری ازاین تحولات برآنها تاثیر نهاد وبدانها شکل دلخواه داد.(الوانی، مهدی، ۱۳۷۴).

فهرست مطالب

فصل اول…………………………………………………………………………………………………………………………۱

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………..۲

بیان مسئله………………………………………………………………………………………………………………………..۴

موضوع تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………۵

فرضیات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….۵

هدف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….۶

ویژه کردن موضوع…………………………………………………………………………………………………………۷

اهمیت وضرورت تحقیق………………………………………………………………………………………………….۷

تعاریف مفاهیم نظری وعملیاتی متغیرها………………………………………………………………………………۸

فصل دوم…………………………………………………………………………………………………………………….۱۰

مبانی نظری تحقیق……………………………………………………………………………………………………….۱۱

ادبیات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………..۱۲

نظریه های متفکران درمورد رضایت شغلی………………………………………………………………………۱۳

فصل سوم………………………………………………………………………………………………………………..۱۷

روش اجرای تحقیق………………………………………………………………………………………………………۱۸

ابزار گردآوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………..۱۸

روش وشیوه ی نمونه گیری…………………………………………………………………………………………….۱۹

جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………….۱۹

تعیین حجم نمونه…………………………………………………………………………………………………………۱۹

روش تجزیه وتحلیل اطلاعات………………………………………………………………………………………..۱۹

فصل چهارم………………………………………………………………………………………………………………..۲۱

ارائه یافته ها……………………………………………………………………………………………………………….۲۱

فصل پنجم………………………………………………………………………………………………………………..۳۷

تجزیه وتحلیل یافته ……………………………………………………………………………………………………۳۷

فصل ششم………………………………………………………………………………………………………………..۴۴

نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………۴۵

پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………۵۵

منابع و موأخذ…………………………………………………………………………………………………………….۵۶

پیوستها……………………………………………………………………………………………………………………..۵۷

پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………..۵۸

جدول کدبرگ (راهنمای پرسشنامه)……………………………………………………………………………..۶۰

فهرست جداول

جدول۴-۱……………………………………………………………………………………………………………………….۲۲

جدول۴-۲………………………………………………………………………………………………………………………..۲۳

جدول۴-۳……………………………………………………………………………………………………………..۲۴

جدول۴-۴……………………………………………………………………………………………………………………………۲۵

جدول۴-۵…………………………………………………………………………………………………………………………..۲۶

جدول۴-۶………………………………………………………………………………………………………………………………..۲۷

جدول۴-۷………………………………………………………………………………………………………………………………….۲۸

جدول۴-۸………………………………………………………………………………………………………………………………۲۹

جدول۴-۹………………………………………………………………………………………………………………………..۳۰

جدول۴-۱۰………………………………………………………………………………………………………………………….۳۱

جدول۴-۱۱………………………………………………………………………………………………………………………..۳۲

جدول۴-۱۲………………………………………………………………………………………………………………….۳۳

جدول۴-۱۳………………………………………………………………………………………………………………………….۳۴

جدول۴-۱۴………………………………………………………………………………………………………………………..۳۵

جدول۴-۱۵……………………………………………………………………………………………………………………………..۳۶

جدول۵-۱…………………………………………………………………………………………………………………………….۳۸

جدول۵-۲………………………………………………………………………………………………………………………….۳۹

جدول۵-۳………………………………………………………………………………………………………………………۴۰

جدول۵-۴……………………………………………………………………………………………………………………..۴۱

جدول۵-۵…………………………………………………………………………………………………………………………۴۲

جدول۵-۶…………………………………………………………………………………………………………………………….۴۳

*منبع و مأخذ:

۱- آصفی، رضا، پایان نامه، رابطه تصمیم گیری مشارکتی با رضایت شغلی کارکنان(دانشگاه تربیت مدرس سال ۷۵)

۲-ابلنسکی،نیک – مدیریت سازمانی ومشارکت کارکنان- مترجم: منصور شریفی-نشرآروین-۱۳۷۴

۱-   ازکمپ، دستورات، روانشناسی اجتماعی کاربردی- مترجم: فرهاد ماهر- چاپ دوم- موسسه چاپ وانتشارات آستان قدس رضوی -۱۳۷۰٫

۲-   الوانی، مهدی- مدیریت عمومی- نشرنی- ۱۳۷۴٫

۳-   برومند،زهرا- بهبود وبازسازس سازمان- چاپ دوم- نشر هور- ۱۳۷۴٫

۴-   برومند،زهرا- مدیریت رفتار سازمانی- چاپ دم- انتشارات دانشگاه پیام نور-۱۳۷۴٫

۵-   لبت – جان- روشهای تحقیق در علوم تربیتی ورفتاری- مترجمان: حسن پاشاشرفی-نرگس طالقانی، انتشارات رشد- چاپ پائیز-۱۳۷۱٫

دانلود فایل





:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی , رضایت شغلی , رضایت شغلی کارمندان , عوامل موثر بر رضایت شغلی ,
:: بازدید از این مطلب : 528
|
امتیاز مطلب : 563
|
تعداد امتیازدهندگان : 158
|
مجموع امتیاز : 158
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: